Weryfikacja ryzyka spamu treści wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

#OutOfTheBoxCRM #37 Weryfikacja ryzyka spamu treści wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

Dotrze, czy nie dotrze? Wpadnie do spamu, czy do skrzynki odbiorczej? Te dwa podstawowe pytania zadają sobie często marketerzy, wysyłający w ramach swojej pracy setki komunikatów mailowych do swoich Klientów. Weryfikacja ryzyka spamu treści e-maili w Dynamics 365 pozwala na uzyskanie zdecydowanie większej pewności, że nasz przygotowany content zostanie dostarczony do odbiorcy bez problemu.

Obrazki, ryzykowne sformułowania, a nawet aktywne skrypty, często do naszych wiadomości e-mail, przygotowywanych w ramach naszego działu marketingu trafiają różne elementy, które mogą wpłynąć na negatywną weryfikację naszego contentu przez coraz lepsze i inteligentniejsze filtry antyspamowe, dostarczane przez dostawców serwerów poczty e-mail.

Tutaj z pomocą przychodzi Microsoft Dynamics 365 Marketing. W ramach przygotowywanych w narzędziu maili możemy wykorzystać funkcję sprawdzania spamu. Ta wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizowania zawartości każdej stworzonej w CRM marketingowej wiadomości e-mail. Następnie moduł sprawdzania spamu generuje zakres prawdopodobieństwa, w ramach którego istnieje możliwość, że wiadomość zostanie oznaczona przez filtry antyspamowe jako SPAM, w oparciu o zawartość naszego maila.

Warto zauważyć, że Microsoft Dynamics 365 Marketing pozwala na dwa sposoby weryfikacji ryzyka wylądowania naszego maila w spamie: automatyczne oraz ręczne. W pierwszym przypadku, przy każdej aktywacji (aktywacja oznacza przekazanie do wysyłki) naszego marketingowego komunikatu e-mail, wyniki oceny ryzyka spamu wyświetlane są ze wszystkimi potencjalnymi błędami i ostrzeżeniami dotyczącymi naszego maila. Wyniki oceny ryzyka klasyfikowane są jako niskie, średnie oraz wysokie. W przypadku średnich lub wysokich wyników, zgodnie ze standardem Apache SpamAssassin należy zmodyfikować treść.

Weryfikacja ryzyka spamu treści wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

W przypadku ręcznej weryfikacji Microsoft Dynamics 365 Marketing dodatkowo podejmie próbę inteligentnego wskazania, które z elementów przygotowanego e-maila powodują problemy i mogą stać się bezpośrednią przyczyną wylądowania naszego komunikatu w folderze SPAM.

Podsumowując – narzędzie do weryfikacji i wykrywania ryzyka spamu treści wiadomości e-mail w Dynamics 365 Marketing jest niezwykle przydatnym dodatkiem zwiększającym recepcję i konwersję naszych marketingowych maili w bardzo szybki i łatwo dostępny sposób.