#OutOfTheBoxBC #32 Microsoft Word Templates – Korespondencja seryjna w Business Central

Ile razy w przeszłości zdarzyło Ci się, że chciałeś powiadomić swoich Nabywców o kampanii sprzedażowej bądź Dostawców o nowej polityce zakupów? Z pewnością wiele! Pomimo to wielekroć pojawiały się problemy związane z tym, jak zrobić to w sposób skuteczny oraz efektywny.

Rozwiązaniem tego problemu są szablony programu Microsoft Word!

Wiodącym zadaniem danego szablonu jest ułatwienie komunikacji seryjnej z podmiotami, takimi jak Nabywcy i Dostawcy poprzez ujęcie danych pochodzących z Business Central, tworząc tym samym broszury, listy, czy nawet zaproszenia mające na celu przyciągnięcie kontaktów na nadchodzące wydarzenie.

Microsoft Word Template to kolejny, świetny przykład współpracy Microsoft ze społecznością bowiem pierwsze wzmianki zgłaszające zapotrzebowanie na daną funkcjonalność pojawiały się ponad dwa lata temu – do sprawdzenia tutaj. Efektem tego, dana funkcjonalność trafiła do Business Central w wersji 2021 wave 1 (BC18).

Jak to działa? Na stronie Word Templates istnieje możliwość skorzystania z asystenta konfiguracji, aby pobrać plik ZIP, który zawiera plik DataSource.xlsx oraz plik szablonu programu Word dla istniejących encji.

W tym momencie, znajdując się w oknie programu Microsoft Word, w karcie Korespondencja mamy możliwość utworzenia dowolnej formy kontaktu z podmiotem w oparciu o encje i zawarte w nich dane pobrane z Business Central , a jak na pierwszy rzut oka można zauważyć – możliwości jest wiele.

Po skonfigurowaniu szablonu i dodaniu pól korespondencji seryjnej należy użyć tego samego przewodnika, aby przesłać szablon. Warto zapamiętać, że funkcjonalność ogranicza się tylko i wyłącznie do plików i źródeł danych pobranych z Business Central.

Obraz przedstawiony poniżej przedstawia przykładową broszurę informującą Nabywców o pojawieniu się nowego produktu w katalogu:

Jak wygląda proces tworzenia broszury w praktyce? Spójrz na nagranie wideo dołączone do wpisu!