Menedżer Okazji w Microsoft Dynamics 365 Sales

#OutOfTheBoxCRM #31 Menedżer Okazji w Microsoft Dynamics 365 Sales

Szansa sprzedaży, proces sprzedażowy, projekt, niezależnie od tego jakiej terminologii używamy w naszej firmie, w dziale Sales praca toczy się dookoła tego jednego obiektu. Spójne i ciągłe zarządzanie nim z pomocą systemu CRM to jedno z podstawowych zadań sprzedawców, managerów i dyrektorów sprzedaży.

Aby zapewnić jeszcze bardziej wydajne, komplementarne i elastyczne zarządzanie szansami sprzedaży Microsoft uruchomił kolejną funkcję w ramach aplikacji Dynamics 365 Sales, wspierającą procesy w dziale sprzedaży. Deal Manager, czy jak przetłumaczony został na język polski: Menedżer Okazji jest odpowiedzią na codzienne wyzwania zarówno użytkowników pracujących z szansami sprzedaży, jak i managerów, próbujących je śledzić, agregować i priorytetyzować.

Menedżer okazji to nowy sposób prezentacji graficznej, tabelarycznej i detalicznej każdego procesu sprzedażowego prowadzonego w organizacji. Przede wszystkim pozwala wyświetlić wszystkie szanse sprzedaży w zorganizowany sposób na jednej osi czasu, prezentując cały przekrój otwartych i zamkniętych procesów, realizowanych przez dział sprzedaży. Dodatkowo – wykres ten może być dostosowywany, jeżeli chodzi o wykorzystane pola, dowolnie zawężany, czy rozszerzany o nowe funkcjonalności.

Drugim elementem, który całkowicie zmienia oblicze zarządzania szansami sprzedaży w Microsoft Dynamics 365 Sales z poziomu Menedżera Okazji są możliwości agregowania danych. Czy to za pomocą wizualnie ulepszonego lejka, czy po prostu za pomocą miar: całkowitego spodziewanego przychodu, liczby otwartych/zamkniętych szans sprzedaży w danym okresie, czy średniego prawdopodobieństwa zamknięcia szans w wybranym przez nas zakresie dat.

Menedżer Okazji w Microsoft Dynamics 365 Sales

Wreszcie trzecią, zmieniającą całkowicie oblicze pracy funkcją jest możliwość wyświetlania skróconych formularzy szans sprzedaży, które przyspieszają i automatyzują pracę zarówno handlowców, jak i dyrektorów i menedżerów w dziale sprzedaży. Szybka weryfikacja szczegółów szansy, możliwości dodawania notatek i zadań do procesu sprzedażowego praktycznie od ręki. To wszystko gwarantuje nowy, ulepszony widok podstawowych danych wybranej szansy sprzedażowej.

Podsumowując Menedżer Okazji (Deal Manager) to kolejna funkcja, która rozszerza możliwości aplikacji Microsoft Dynamics 365 Sales, czyniąc tę aplikację jeszcze bardziej komplementarnym narzędziem do zarządzania procesami sprzedażowymi w naszej organizacji. Teraz podstawowa, najważniejsza i fundamentalna analityka wraz z wyszukiwaniem i najważniejszymi czynnościami, realizowanymi w ramach szansy sprzedaży jest na wyciągnięcie ręki.