MICROSOFT INSPIRE 2021

MICROSOFT INSPIRE 2021

Za nami  Inspire 2021 – coroczny event organizowany przez Microsoft – największe wydarzenie partnerskie roku, oferujące wiele możliwości rozwoju przedsiębiorstwa poprzez interakcję z partnerami z całego świata, liderami branży i specjalistami firmy Microsoft. Najlepsi eksperci prowadzili tematyczne sesje dotyczące produktów i współpracy z partnerami. Zapraszamy na krótkie podsumowanie kilku wybranych sesji.

Sesja “Grow your automation practise”

Prowadzący :Frank Catone, Richard Riley, Stephen Siciliano

Na świecie zaszło wiele zmian, które wbrew pozorom zaczęły się dziać już przed pandemią COVID-19. Obserwuje się większy nacisk na automatyzację procesów biznesowych w firmach. Pożądane jest, by organizacje były bardziej wydajne. Jeżeli dodamy do tego trwająca pandemię zauważymy większy nacisk na produktywności i niezawodność, a do tego wyzwanie związane z pracą zdalną. Istotną w tym wszystkim jest automatyzacja procesów biznesowych w naszej firmie. Bez niej błądzimy, próbując rozwiązać otaczające problemy.

MICROSOFT INSPIRE 2021

Automatyzacja pomaga rozwiązać wiele problemów, przed którymi stoją dzisiejsze organizacje. Kładzie się nacisk na to, jak upewnić się, że pracownicy są wydajni i że można spełnić wszystkie wymagania klienta. Automatyzacja pomaga ludziom skupić się na tworzeniu rzeczy kreatywnych, których nie wykonają za nas roboty. Nie chcemy zajmować się nudnymi powtarzalnymi czynnościami, które możemy zrobić korzystając z podręcznika np. kopiować, czy przenosić dane z jednego systemu na drugi.

MICROSOFT INSPIRE 2021
MICROSOFT INSPIRE 2021

Power Automate może przyspieszyć cyfrową transformację wewnątrz naszej organizacji. Skupiamy się na produktywności, procesy które tworzysz mogą być bardziej niezawodne, szybsze i bezpieczniejsze.

Power Automate to pierwsza platforma automatyzacji w chmurze, która jest wyposażona we wspólną płaszczyznę połączoną z innymi częściami ekosystemu Microsoftu.

MICROSOFT INSPIRE 2021

Możemy wyróżnić zautomatyzowane procesy (ang. robotic proces automation), która jest sposobem na automatyzację starszych aplikacji za pomocą interfejsu użytkownika tych aplikacji. Więc bez względu na to jaki back-end aplikacja używa, jeśli istnieje osoba, która może z niej korzystać, istnieje także robot, którego można zintegrować właśnie z tą aplikacją.

Jest też oczywiście sztuczna inteligencja, pozwalająca wyodrębnić dane, które mogły zostać zablokowane w starym formacie analogowym.

Istnieje oczywiście wiele procesów, które nadal będą obejmować interwencję człowieka np.  zarządzanie procesami biznesowymi, czy procesami akceptacji (approvals), które pozwalają ludziom zastosować ten mały kawałek strategicznego myślenia, gdy musza podjąć decyzję. Reszta procesu może być zautomatyzowana.

Z nowości Microsoft przedstawia tzw. ‘process mining’, które pozwala odkryć, jakie procesy mają potencjał na automatyzację i jakie części tych procesów można zautomatyzować najlepiej.

Jak działa Power Automate?

Zaczyna się od jakiegoś zdarzenia, może to być osoba ręcznie rozpoczynająca proces lub automatyczny wyzwalacz uruchomiony w chmurze. Następnie możemy użyć dowolnego z 476 łączników, by rozpocząć aktywność.

MICROSOFT INSPIRE 2021

Z perspektywy administratora możemy zobaczyć wszystkie procesy, które zostały stworzone, możemy sprawdzać ich stan i stale je ulepszać.

Gdzie możemy użyć Power Automate?

MICROSOFT INSPIRE 2021

Na końcu sesji została przedstawiona Succes stories z firmy Avanade. Jest to globalna organizacja konsultingowa, realizująca dużo wdrożeń Microsoftu, podstawą ich pracy jest platforma Power Apps oraz Power Automate.

Sesja “Maximize your opportutinies with microsoft business application”

Prowadzący: Alexandre Pombo, Angela Reese Kawano, Justine Vendrame

  • The new reality
MICROSOFT INSPIRE 2021
MICROSOFT INSPIRE 2021

Przez pandemię świat zmienia się na naszych oczach, zwłaszcza proces transformacji cyfrowej. Pomimo, że pandemia była dla wszystkim wyzwaniem, dała ona obecnym firmom dużo możliwości. Organizację musiały przestawić się na pracę zdalną i choć początkowo nie wszyscy byli do tego pozytywnie nastawieni, wydajność pracowników wcale nie uległa obniżeniu. Wiele osób do tej pory pracuje zdalnie i dobrze się z tym czuje.

Podobnie z podróżami służbowymi – jeszcze niedawno pracownicy dużo podróżowali, załatwiali sprawy biznesowe. Teraz odbywa się to w większej części zdalnie. W podobny sposób funkcjonują internetowe, czy telefoniczne „wizyty” u lekarzy.

  • Digital tranformation

Oferta Microsoftu jest bardzo duża, stos technologiczny ofertuje niezrównana integrację i łączność w sposobie, w jaki obsługujemy dane naszych klientów w każdej z tych warstw.

MICROSOFT INSPIRE 2021

Na samej górze widnieją aplikacje takie, jak Microsoft 365, Microsoft Dynamics 365 oraz LinkedIn. W warstwie deweloperskiej znajdziemy m.in. GitHuba oraz Microsoft Power Platform.

Poniżej platforma Azure, która obsługuje wszystkie technologie Microsoftu, dzięki zintegrowanemu zarządzaniu i bezpieczeństwu, które obejmują każdą część tego portfolio.

MICROSOFT INSPIRE 2021

Rozwiązania, które proponuje Microsoft są stosowane do każdego z podstawowych procesów biznesowych.

Aplikacje marketingowe, które umożliwiają klientom tworzenie kampanii i zarządzanie nimi, mierzą ich skuteczność.

Aplikacje obsługi klienta, które umożliwiają zarządzanie call center i wsparcie klienta.

Aplikacje Customer Insights, które pozwalają stworzyć widok 365 na naszego klienta.

Aplikacje sprzedażowe, pomagają zespołom sprzedażowym być bardziej skutecznymi w tym co robią, jednocześnie korzystając z relacji, które mają ze swoimi klientami i współpracownikami.

Dane są w środku naszego diagramu, są kluczem do wglądu biznesowego i lepszego podejmowania decyzji.

Aplikacje wyżej wymienione wspomagają procesy biznesowe. Co ważne, mają wspólna strukturę danych oraz wspólny model zabezpieczeń.

SMB (smaller and medium businesses) applications

  1. Dynamics 365 Sales Profesional – umożliwia sprzedawcom usprawnienie prowadzenia procesów pieniężnych oraz łatwe zarządzanie i wizualizowanie potencjalnego klienta.
  2. D365 Business Central – dostarcza rozwiązania back office dla księgowości i finansów, łańcucha dostaw i operacji. Jest świetnym punktem wyjścia all-in-one do chmury Microsoftu i aplikacji biznesowych dla tej średniej wielkości firmy.
  3. Power Apps – platforma pozwalająca tworzyć coś wyjątkowego, niestandardową aplikacje, pomaga w rozwiązywaniu skomplikowanych problemów. Wykorzystuje tę sama infrastrukturę i modele zabezpieczeń wspomniany wcześniej.

Aplikacje zostały zaprojektowane z zamiarem zaspokojenia potrzeb małych i średnich organizacji biznesowych w kategoriach CRM i ERP.

  • Market and partner opportunity
MICROSOFT INSPIRE 2021
MICROSOFT INSPIRE 2021
MICROSOFT INSPIRE 2021

Przykład: Klient Microsoft 365 Business Premium, który posiada 200 użytkowników. Używa Excela do śledzenia swoich wyników finansowych. Przeskakiwał z jednej aplikacji do drugiej, z niską wydajnością i wysokim poziomem błędów. Business Central to aplikacja, której potrzebował, aby zachować łączność i dane (np. dane o klientach czy projektach).

  • Partner model

Sukces firmy Microsoft opiera się na silnym ekosystemie i głębi partnerstwa.

Sesja “Enhance the customer experience through data insights and Dynamics 365”

Prowadzący: Neha Bajwa, Amir Dehnad, Oscar Sadder, Priya Subramanian

Sesja rozpoczęła się od study case.

Klient (szpital) chciał zrobić kampanię do zawodniczek sportowych w lokalnej społeczności. Tradycyjnie poprosiłby dział IT, żeby zrobili raport zestawiający dane ich klientów. Niestety obróbka takich danych jest czasochłonna, należy wykonać dużo porównania danych, aby zrobić kampanię skierowaną do odpowiednich osób. Dodatkowo, po wykonanej pracy może się okazać, że przetworzone dane są już przestarzale.

W drugim scenariuszu firma chciała mieć informację, kiedy ostatni raz kontaktowała się z pacjentem oraz co zostało na takim spotkaniu ustalone.

Szpital miał sporo danych, a także dużo systemów do zbierania i przechowywania określonych danych –  pacjenci byli umieszczani w jednym systemie, klienci w drugim. Nic nie było ujednolicone.

Rozwiązaniem powyższych problemów było wdrożenie Customer Insights, by uzyskać widok 365 na klienta (na pacjenta w tym przypadku). Szpital mógł wtedy zobaczyć, kiedy był ostatni telefon lub kontakt  z pacjentem. Mając takie informacje o wiele łatwiej jest wykonać spersonalizowaną interakcję do konkretnego pacjenta.  

Za pomocą Dynamics 365 Marketing stworzyli Customer Journey oraz odpowiednią segmentację, by dotrzeć do osób np. z urazami kończyn.  

Klienci są bardziej podatni na współpracę, gdy otrzymują spersonalizowane oferty.

MICROSOFT INSPIRE 2021

W personalizacji chodzi przede wszystkim o dane. Kluczem jest ‘dokopanie się’ do tych danych, które siedzą głęboko w aplikacjach. Trzeba dostać się do ich środka (insight) i spojrzeć na nie ze strony biznesowej.

CDP (customer data platform) nie ma na celu dodania większej liczby danych. CDP analizuje i ujednolica nasze dane, by robić lepszy marketing, lepszą sprzedaż i spersonalizowaną usługę.

O co chodzi w CDP? Chodzi o powiązanie danych i wyciągnięcie z nich wartości dodanej.

W drugiej części sesji goście z Power Object oraz Avanade dyskutowali o personalizacji.

Oczekiwania klientów staja się coraz wyższe, firmy i pracownicy muszą podjąć działania, by łączyć dane i na ich podstawie badać podróż klienta (ang. customer journey).

Następnie goście przedstawili swoje spostrzeżenia na temat różnicy pomiędzy  CDP, a klasycznym magazynem danych.

  1. Klasyczny magazyn danych polega głównie na zbieraniu danych z różnych źródeł, można wykonywać na nim kilka zaawansowanych operacji, łączyć dane z tych źródeł. W CDP nie chodzi tylko o zbieranie danych, ale także o przekształcenie danych w insight i następnie aktywowanie tego insight np. Po stronie marketingu.
  2. W CDP informacje o klientach można zwizualizować w kontekście akcji, która chce się podjąć w odniesieniu do tych danych.

CDP zaczyna dostarczać wartość, gdy postrzegamy spostrzeżenia klientów, jako część większej historii, która obraca się wokół transformacji cyfrowej. Chcemy lepiej zarządzać podróżą klienta (ang. customer journey), chcemy zapewniać lepszą obsługę klienta, przekształcać naszych potencjalnych klientów na szerszy i bardziej przemyślany sposób.

Duża zaletą CDP jest łączenie określonych danych. Naszym celem nie jest przeniesienie wszystkich danych np. z systemu ERP, a wyciągnięcie konkretnych danych, które pomogą nam  w większym stopniu zrozumieć klienta i poprawić nasz biznes.

Dane to jedyny zasób, który w miarę upływu czasu nie traci na znaczeniu i wartości.

MICROSOFT INSPIRE 2021
MICROSOFT INSPIRE 2021