"Ukryte" pulpity nawigacyjne w Microsoft Dynamics 365 Sales

#OutOfTheBoxCRM #25 “Ukryte” pulpity nawigacyjne w Microsoft Dynamics 365 Sales

Jednym z najprzyjemniejszych momentów pracy z aplikacją, z której korzystasz na co dzień w pracy, jest odkrycie w niej supertajnej funkcji. Czegoś, o czym nie wiedzą Twoi współpracownicy, klikający w Waszego CRM-a od lat. Dzisiaj pokażę Wam szybki trik, który w pudełku dostarcza Microsoft Dynamics 365 Sales, czyli generowane automatycznie, “ukryte” pulpity nawigacyjne.

Każdy z nas, kto korzystał z kiedykolwiek, z jakiejkolwiek aplikacji typu CRM wie doskonale, że po zalogowaniu się do systemu zostaniemy przeniesieni na pulpit nawigacyjny, a potem stamtąd będziemy mogli dalej kontynuować pracę. Pulpity nawigacyjne możemy wybierać sobie z listy predefiniowanych systemowych pulpitów, ewentualnie tworzyć je sami, co również wyświetlone zostanie na liście dostępnych pulpitów startowych.

A co jeżeli powiedziałbym Wam, że to nie wszystkie pulpity nawigacyjne, które możecie sobie wygenerować w Microsoft Dynamics 365 Sales? Co jeżeli istnieje jeszcze “ukryty” sposób na przygotowanie sobie komplementarnego raportu, opartego o widoki i wykresy, który możecie dowolnie filtrować i uzyskać z niego interesujące Was dane na temat wybranego obszaru w Waszym systemie CRM?

Dynamics 365 Sales dostarcza takiej możliwości. W ramach widoku wybranych tabel istnieje opcja utworzenia sobie “dynamicznego” pulpitu nawigacyjnego, zbudowanego na podstawie widoków i wykresów dostępnych dla określonej grupy informacji. Wystarczy, że wklikacie się w wybrany przez Was widok Klientów, Kontaktów, Szans Sprzedaży czy Klientów Potencjalnych, a następnie odnajdziecie przycisk “Otwórz pulpity nawigacyjne”. System wygeneruje automatycznie interaktywny raport, oparty na danych tabeli, która nas interesuje. Raport pozwoli na filtrowanie oparte o daty, wygenerowanie wykresów (oraz filtrowanie widoków na ich podstawie), czy dodawanie aktywnych filtrów na podstawie najpopularniejszych pól na danej tabeli.

"Ukryte" pulpity nawigacyjne w Microsoft Dynamics 365 Sales

Wartość tych raportów jest oczywista. Za pomocą kilku kliknięć generujemy sobie zaawansowane zestawienie statusu naszych Szans Sprzedażowych, kondycji naszych Klientów, czy liczby Kontaktów wraz z podstawowymi informacjami. Wszystko to w ramach absolutnie minimalnego wysiłku. W dodatku przy ogromnej satysfakcji ze znalezienia “ukrytej” funkcji!