Aplikacje w modułach Dynamics 365

#OutOfTheBoxCRM #21 Aplikacje w modułach Dynamics 365

Setki ikonek, tabel, przycisków, pulpitów nawigacyjnych, czyli mnóstwo elementów, których stanowczo NIE CHCEMY wyświetlać naszemu końcowemu użytkownikowi. Dynamics 365 w ramach każdego modułu z rodziny CRM (Sales, Customer Service, czy Marketing) pozwala na budowę dedykowanych aplikacji, które ograniczają elementy systemu do absolutnego minimum, niezbędnego do pracy.

Każdy ekspert od User Interface potwierdzi: nie ma nic gorszego, niż przeładowany interfejs użytkownika. Nadmiar danych, możliwości, tabelek, pulpitów nawigacyjnych w przypadku końcowych odbiorców naszego systemu CRM zazwyczaj zdecydowanie szkodzi. Wydłuża czas pracy, powoduje nieprzejrzystość działania, czy wreszcie irytuje naszego pracownika, który musi uporczywie i z mozołem przeklikiwać się przez kolejne warstwy zaprojektowanego systemu. Analogicznie, a czasami nawet jeszcze gorzej, z powodu ograniczonych możliwości manualnej nawigacji, rzecz ma się w aplikacjach mobilnych. Tutaj konieczne jest precyzyjne wyspecyfikowanie tylko tych elementów, z których podczas pracy na telefonie, czy tablecie nasz użytkownik będzie naprawdę korzystał. Każde jedno dodatkowe kliknięcie to potencjalny problem.

Aplikacje w modułach Dynamics 365

Rozwiązaniem w przypadku systemu Microsoft Dynamics 365 w modułach CRM jest ich aplikacyjność. Oznacza to, że dla każdego rozwiązania, które posiadamy (moduł sprzedażowy, moduł obsługi klienta, czy moduł marketingu) możemy sami, w prosty sposób przygotować sobie dedykowaną aplikację z ograniczonymi danymi, w której będą działać wybrani użytkownicy naszego systemu. Dodatkowo możemy taką aplikację uruchomić tylko wybranym (na podstawie roli zabezpieczeń) użytkownikom w naszej organizacji. W ten sposób osiągamy cel, w którym handlowiec dostaje swój własny, dedykowany widok systemu, zarówno w przeglądarce, jak i na telefonie, obsługa klienta ma swoją własną dedykowaną aplikację, a marketing porusza się, niezależnie od pozostałych, po swoich obszarach. Wszystko to jednak w oparciu o wspólny model danych, to znaczy, dla każdego z naszych pracowników Klient Intersys oznacza tego samego Klienta. Widzą tylko inne, niezbędne im informacje.

Aplikacyjność systemu Microsoft Dynamics 365 pozwala na usprawnienie i logiczne uporządkowanie pracy naszych użytkowników niskim kosztem i przy niewielkim nakładzie pracy konfiguracyjnej.