możliwość zarządzania widokami w Microsoft Dynamics 365 Business Central

#OutOfTheBoxBC #10 Modern UI – Możliwość zarządzania widokami w Microsoft Dynamics 365 Business Central

Wraz z kolejnymi release dla MS Dynamics 365 Business Central system otrzymuje szereg nowych funkcjonalności i potrzebnych usprawnień, które mają sprawić, że codzienna praca stanie się jeszcze bardziej intuicyjna i komfortowa. W ramach dzisiejszego wpisu postaram się przybliżyć wybrane zmiany w zarządzaniu widokami list, zarówno nowe, jak i te, które były znane z klasycznej aplikacji NAV, a których zabrakło we wcześniejszych wersjach MS Dynamics 365 Business Central dla nowego interfejsu.

Automatyczne zapisywanie ostatnio użytych filtrów na listach

MS Dynamics Business Central wychodzi na wprost oczekiwaniom użytkowników i w obecnej wersji automatycznie zapisuje filtry, które zostały użyte na dowolnej liście jako Filtr niestandardowy. Po zamknięciu strony nie zostają one już usunięte, tym samym ponowne przejście do tej samej listy wyświetli nam już za filtrowaną listę.

możliwość zarządzania widokami w  Microsoft Dynamics 365 Business Central

Jeżeli chcemy przywrócić standardowy widok wystarczy kliknąć Resetuj filtry – tym samym wszystkie tymczasowe filtry zostaną usunięte.

Zapisywanie własnych widoków

Chyba każdy z nas wykorzystuje możliwość tworzenia własnych widoków list z ustalonym układzie kolumn. Możliwość ta została dodana również do nowego interfejsu MS Dynamics 365 Business Central. Wybierz interesujące Cię filtry, a następnie kliknij Zapisz jako, a na liście Widoków pojawią się nowe predefiniowane listy.

Kluczową zmianą w odróżnieniu od klasycznej aplikacji jest fakt, że układ kolumn personalizujemy teraz dla wszystkich zapisanych widoków. Wystarczy, że dodamy lub usuniemy kolumny dla widoku Wszystko, a zostaną one zaktualizowane również dla naszych zdefiniowanych widoków.

możliwość zarządzania widokami w Microsoft Dynamics 365 Business Central

Smart Listy

Smart Listy to zupełnie nowe rozwiązanie, umożliwiające wyświetlanie danych z różnych tabel na jednym widoku listy. Rozwiązanie to pojawiło się wraz z wcześniejszą wersją MS Dynamics 365 Business Central i ma na celu budowanie uproszczonej analizy biznesowej.

Obecnie w systemie znajdziemy 16 domyślnych Smart List opartych na różnych tabelach.

Poniżej pełna lista:

  1. Plan kont – podsumowanie rachunków
  2. Zablokowani nabywcy
  3. Nabywca i Kontakt
  4. Nabywca i Sprzedawca
  5. Nabywca i Adres dostawy
  6. Nabywca z limitami kredytowymi
  7. Zablokowani dostawcy
  8. Dostawcy i Kupujący
  9. Saldo dostawcy
  10. Adresy zamówień dostawców
  11. Zablokowane Zapasy
  12. Ilość zapasów
  13. Zapasy według lokalizacji
  14. Zapasy z przekroczonym terminem inwentaryzacji
  15. Zapasy ze zbliżającym się terminem inwentaryzacji
  16. Zapasy z ujemną ilością

Smart Listy dostępne są z poziomu list w rozwijalnej akcji znajdującej się na wstążce.

możliwość zarządzania widokami w Microsoft Dynamics 365 Business Central

Pojawiła się również zapowiedz stworzenia narzędzia umożliwiającego budowanie własnych Smar List w kolejnych wersjach MS Dynamics 365 Business Central, na dzień dzisiejszy nie znamy jednak szczegółowych planów, dlatego będziemy się bacznie przyglądać publikowanym zmianom w kolejnych aktualizacjach.