Wyszukiwanie i dodawanie produktów w procesie sprzedażowym w MS Dynamics 365 Sales

#OutOfTheBoxCRM #8 Wyszukiwanie i dodawanie produktów w procesie sprzedażowym w MS Dynamics 365 Sales

Jednym z podstawowych celów naszego systemu CRM jest wsparcie sprzedaży. Całego procesu, od nawiązania relacji z Klientem, aż po finalne zafakturowanie sprzedanego produktu. Produktu, czyli elementu, który powinniśmy łatwo śledzić w systemie i za każdym razem móc szybko podejrzeć, czego dany temat sprzedażowy dotyczy.

Dodaj produkty – czyli co sprzedaję?

Nie odkryję tu koła, ani tym bardziej nie wynajdę dynamitu, pisząc, że większość prowadzonych w naszych firmach procesów sprzedażowych opiera się o produkty. Nawet jeżeli są one usługami, to przecież i one stały się kluczowym produktem współczesnego rynku. Zatem wszystko to, co prowadzi do zaspokojenia potrzeb naszego Klienta końcowego jest produktem.

I teraz pojawia się fundamentalne wyzwanie.  Czy w ogóle śledzić sprzedawane produkty w CRM? I jak to śledzić w naszym systemie? Dwie odpowiedzi, które automatycznie przychodzą na myśl, w kontekście pracy sprzedawcy: śledzić i najlepiej jak najprościej. Z elastycznym i szybkim sposobem dodawania ich do procesu sprzedażowego. Tak, aby oszczędzić jak najwięcej czasu naszego przedstawiciela handlowego, jednocześnie dostarczając raportowe dane do systemu. Tak, aby szybko przeszukać katalog produktów (niezależnie od tego, czy zarządzany jest z poziomu zewnętrznego systemu czy bezpośrednio w CRM).

Ulepszone środowisko dodawania produktów

W tym celu Microsoft wyszedł naprzeciw potrzebom swoich Klientów i na bazie dotychczasowych zgłoszeń zmodyfikował i udostępnił nowe, ulepszone środowisko dodawania produktów. Teraz dopisywanie kolejnych elementów, będących przedmiotem szansy sprzedaży jest niezwykle łatwe i intuicyjne. Mamy też możliwość przeszukiwania katalogu produktów po wybranych kryteriach oraz, przede wszystkim, dodawania produktów “z ręki”, co jest częstym przypadkiem i wyzwaniem, podczas tworzenia spersonalizowanych ofert. Wszystko to z przejrzystego i kontekstowego widoku, pozwalającego użytkownikowi na elastyczne zarządzanie kafeterią produktów, dodawaną do wybranego tematu sprzedażowego.

Dodawanie produktów w wersji ulepszonej jest na razie funkcjonalnością zapoznawczą, ale działa już w pełni i pozwala na osiągnięcie zdecydowanie wyższej wydajności wprowadzania tematów sprzedażowych przy jednoczesnej jakości raportowej śledzonych w systemie Microsoft Dynamics 365 Sales danych.

Leave a Reply