Praca w terenie to dzisiaj standard dla każdego przedstawiciela handlowego. Setki spotkań, wykonanych rozmów telefonicznych, a potem konieczność uzupełnienia ich w systemie CRM, tak, by zachować historię relacji i móc dalej planować kolejne kroki z Klientem. To wymaganie definiuje na nowo standard dla systemów klasy CRM: muszą posiadać aplikację mobilną. Microsoft Dynamics 365 Sales spełnia to wymaganie w 100%.
Natywna aplikacja
Wiele istniejących obecnie na rynku systemów CRM nie oferuje w standardowym pakiecie aplikacji mobilnej. Często, aby uzyskać funkcjonalność pracy z urządzenia mobilnego (telefonu czy tabletu) producent musi posiłkować się zewnętrzną firmą, która nam taką aplikację zbuduje od podstaw lub skazać użytkownika końcowego na konieczność używania przeglądarki WWW w telefonie, w celu zalogowania się do systemu CRM.
Rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Sales ten problem w ogóle nie dotyczy. Przygotowana przez firmę z Redmond aplikacja mobilna jest natywnym rozwiązaniem, gotowym do funkcjonowania w ramach standardowego systemu CRM. Nie oznacza to jednak, iż nie podlega ona dostosowaniom. Aplikacja mobilna pozwala na pełne dostosowanie pól, widoków czy uzupełnianych informacji na ekranach, z których korzystać będą nasi użytkownicy.
Dostępność na iOS i Android
Aplikacja Microsoft Dynamics 365 Sales Mobile jest dostępna bezpośrednio ze sklepu, odpowiedniego dla systemu operacyjnego użytkownika. Nie wymaga żadnych dodatkowych opłat. Jeżeli użytkownik posiada licencję Dynamics 365 Sales – przysługuje mu prawo do aplikacji mobilnej. Wystarczy zalogować się na swoje konto iOS/Android, wejść do App Store lub Google Play i pobrać aplikację Dynamics 365 for phones (lub for tablets, jeżeli korzystamy z tego typu urządzenia).
To wszystko. Kolejnym krokiem będzie już konfiguracja aplikacji i logowanie do naszego systemu, zgodnie z naszą rolą w aplikacji Sales oraz z naszymi zadaniami, które wykonujemy w CRM.
Praca offline
Kolejnym, częstym wyzwaniem, podejmowanym przez naszych handlowców, jest praca offline. Dobrze wiemy, jak w Polsce, ale nie tylko, wygląda kwestia zasięgu sieci. Często, jadąc do naszych Klientów, nie mamy dostępu do Internetu i tym samym nie możemy dostać się do naszych danych w CRM. Aplikacja mobilna Dynamics 365 rozwiązuje i ten problem. Mamy możliwość odczytu w trybie offline wcześniej pobranych danych, edycji oraz ich usunięcia. Aplikacja zachowa te zmiany w pamięci telefonu lub tabletu, a w momencie ponownego podłączenia się do sieci, zsynchronizuje dane do systemu.