CRM oczami początkującego. Przyjazny interfejs, czyli pierwsze wrażenia z obsługi systemu.

Przygodę z systemem Microsoft Dynamics 365 (narzędzie klasy CRM) rozpoczęłam około miesiąc temu, gdy zaczynałam mój staż w Intersys. Pamiętam, że dostałam parę zadań do rozwiązania, ot proste rzeczy, dzięki którym zrozumiem działanie systemu i poznam go od środka.

Pierwszą rzeczą jaką zauważyłam jako kompletnie nowy użytkownik systemu, to przejrzysty panel nawigacyjny znajdujący się po lewej stronie. W zależności od obszaru, którym obecnie jest zainteresowany, można tu znaleźć m.in. bazę klientów, potencjalne szanse sprzedaży, dostępne produkty, faktury czy raporty. Nawigacja między obszarami (sprzedaż, usługi itp.) jest umieszczona w lewym dolnym rogu. Czytelny interface sprawia, że użytkownik jest w stanie sprawnie i intuicyjnie poruszać się po całej platformie. Kategoryzacja danych ułatwia dostęp do potrzebnych informacji oraz jasno obrazuje działania jakie zostały już podjęte w danym procesie. Użytkownik może dostosowywać i łączyć ze sobą dane, które po zestawieniu dają mu możliwość analizy oraz zaplanowania kolejnych kroków w realizacji celu. Może rejestrować dotychczasowe relacje z klientem oraz historię korespondencji, a wbudowana opcja obsługi poczty umożliwia wysyłkę i odbiór e-maili bezpośrednio z poziomu aplikacji, dzięki której inni pracownicy dokładnie wiedzą, jakie działania zostały już podjęte w kontakcie w klientem.

2.jpg
Bardzo przydatną funkcją, z której często korzystam, jest możliwość przypinania ostatnio używanych modułów do pulpitu nawigacyjnego. Dzięki temu można szybko przenieść się do elementów, na którym obecnie wykonywane są działania i tym samym oszczędzić czas na jego wyszukanie. Dzięki temu użytkownik zyskuje również widok na już zrealizowane etapy projektu.

Skoro poruszyliśmy temat wyszukiwania, warto wspomnieć o możliwości szybkiego wyszukiwania oraz wyszukiwania zaawansowanego. Funkcje te umieszczone są w prawym górnym rogu strony i przedstawione za pomocą lupki i lejka. Przy pracy z systemem CRM bardzo pomocne okazały się także formularze szybkiego tworzenia. Jednym kliknięciem z rozwijanej listy możemy utworzyć m.in. nowego klienta, ofertę czy produkt. Automatyzacja oraz elastyczność platformy umożliwia użytkownikom sprawne poruszanie się po poszczególnych modułach, bez konieczności poszukiwania potrzebnych informacji w całej bazie danych. Takie funkcjonalności wspomagają kontrolę oraz weryfikację obecnych działań pracownika.

3.jpg

Analizując system CRM zauważyć można, że cała jego funkcjonalność jest czytelnie oznaczona i zobrazowana. Intuicyjność poruszania się wspomagana jest przez dobrze dobrane, graficzne oznaczenia, dzięki którym poruszanie się po systemie jest prostsze i szybsze.

1.jpg

Kluczową zaletą systemu Microsoft Dynamics CRM jest to, jak łatwo i wydajnie można wyświetlać dane w wykresach i pulpitach nawigacyjnych. Wykres jest wizualną reprezentacją filtrowanych danych lub widoku. Automatyczne tworzenie raportów skraca czas przygotowania zestawień kluczowych danych dotyczących aktualnego stanu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pulpit nawigacyjny (ang. dashboard) to zbiór wykresów i list, dzięki którym możemy szybko przejrzeć najważniejsze wskaźniki wydajności. Podobnie jak tablica rozdzielcza w samochodzie, dostarcza informacji o tym, co dzieje się z różnymi funkcjami w danym momencie. Kolory użyte do tworzenia wykresów szybko rzucają się oczy, dzięki czemu możemy bez wysiłku odnaleźć interesujące nas informacje.

Bardzo lubię, gdy strona internetowa lub aplikacja prawidłowo funkcjonuje zarówno na przeglądarce jak i na telefonie. Nie ma nic gorszego, niż  nieresponsywny system, który przy zmianie urządzenia brzydko się „rozjeżdża”. W Dynamics 365 przepływ układ elementów na stronie jest skalowany do naszego aktualnego widoku, dzięki czemu odcięcie czy nieczytelne elementy nie stanowią problemu. Dostosowuje się on do środowiska w oparciu o rozmiar ekranu, więc im więcej dostępnej przestrzeni, tym więcej informacji może zostać wyświetlonych. Wygląd jest zunifikowany na urządzeniach mobilnych i tabletach, aplikacji Outlook i zwykłym interfejsie komputera, dzięki czemu można „nauczyć się go raz i używać wszędzie”.

Ten spójny, dostępny i responsywnie zaprojektowany interfejs to doskonałe połączenie pożytecznego z przyjemnym. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że obycie się z systemem nie zajmuje dużo czasu. Jest zaprojektowany tak, abyśmy szybko i instynktownie mogli znaleźć to, czego szukamy,
a przede wszystkim skupić się na wartości biznesowej.

Leave a Reply