Continia Document Capture – nowa odsłona, nowe podejście

Podczas intensywnych dni konferencji Microsoft Directions 2018 EMEA, które wypełnione były po brzegi inspirującymi sesjami produktowymi, biznesowymi, technicznymi i licencyjnymi, udało mi się dołączyć do jednej, na którą wyjątkowo czekałem – był to przegląd produktów Continii dla rozwiązania Dynamics 365 Business Central. Produkty, które firma dostarcza, w mojej opinii rewolucjonizują rynek.

Rozwiązanie Document Capture jest niewątpliwym liderem obecnego segmentu MŚP w Polsce i Europie w zakresie optycznego rozpoznawania znaków (OCR), sposobu wprowadzania oraz przetwarzania dokumentów papierowych w przedsiębiorstwach.

Wraz z premierą nowej wersji Dynamics NAV oraz jego rebrandingu na Dynamics 365 Business Central, Continia zdecydowała się odświeżyć obecny (nieraz skomplikowany) model sprzedaży własnych rozwiązań ISV. Największą nowością z perspektywy licencjonowania dla klienta końcowego jest stała miesięczna podstawa, co w praktyce oznacza, że użytkownik ma możliwość dynamicznej zmiany poziomu wykorzystania rozwiązania, a co za tym idzie – różnej wysokości płatności na przestrzeni miesięcy, zależnie od rzeczywistego wykorzystania. Kolejna zmianą jest zupełne zrezygnowanie z segmentacji rozwiązania w oparciu o różne parametry składające się na wycenę końcową. Wprowadzone zostało tylko jedno kryterium – ilość dokumentów w miesiącu skanowanych przy użyciu rozwiązania. Ilość użytkowników i ilość firm w ramach jednej bazy danych przestają być istotne.

Dynamics-365-Business-Central-14

Zupełną nowością jest wprowadzenie 30-dniowego okresu próbnego, który dostępny jest dla wszystkich Klientów decydujących się na rozwiązania Continii w modelu chmurowym, czyli wersji SaaS (ang. Software as a Service). W praktyce oznacza to cały darmowy miesiąc korzystania i testowania dodatku funkcjonalnego, jeśli rozwiązanie wybierane jest właśnie dla tej wersji rozwiązania Dynamics 365 Business Central.

Dynamics-365-Business-Central-15

Co ważne, certyfikowane rozwiązania rozszerzające podstawowe funkcjonalności systemu Dynamics Business Central (tzw. Add-on`y) w wersji chmurowej są udostępniane w ramach platformy MS App Store i nie wymagają dodatkowych nakładów prac developerskich ze strony Partnera MS obsługującego dane przedsiębiorstwo. Klient końcowy może rozszerzyć posiadaną wersję systemu o pożądane funkcjonalności, a jeśli nie spełnią jego oczekiwań, to przed upływem wersji testowej może zrezygnować z ich dalszego, płatnego wykorzystania. Taki model korzystania z rozwiązań partnerskich nie był dotąd dostępny w społeczności Dynamics.

Extensions – nowy sposób na kastomizowanie systemu Dynamics 365 Business Central

To właśnie dzięki wprowadzeniu rozwiązań Extensions, które są dostępne zarówno w wersji On-premise, jak i Cloud, Partnerzy Microsoft zdecydowali się zmienić podejście do rozwiązań udostępnianych w ramach swojego portfolio usług.

Dynamics-365-Business-Central-18

Document Capture zostało podzielone na cztery rozwiązania Extensions o następujących nazwach:

  • Essential
  • Advanced Capture
  • Enhanced Approval
  • Order & Receipt Matching

Każde z nich dostarcza inną część zakresu funkcjonalności, współtworząc pełną postać produktu. Celem takiego podziału było dostarczenie możliwie wyselekcjonowanych części danego rozwiązania Document Capture, aby spełniło ono różne wymogi wielu klientów.

Bardzo często rozszerzenie funkcjonalne było wykorzystywane np. tylko do przetwarzania (OCR) faktur zakupu kosztowych, a funkcjonalność wyszukiwania i łączenia faktur zakupu dla materiałów magazynowych z zaksięgowanymi przyjęciami zakupu (PZ-tkami) nigdy nie była wykorzystywana.

W przypadku Dynamics 365 Business Central wybierany jest tylko ten pakiet, który pokrywa i spełnia rzeczywiste oczekiwania, a jego cena zależna jest od faktycznego miesięcznego wykorzystania.

Leave a Reply