OctoberRelease2018 - blog photo

Jesienne nowości w October Release

Nowości od firmy Microsoft, które wchodzą w skład Dynamics October Release 2018, pokazują, że firma konsekwentnie dąży w zapowiadanym kierunku – One Microsoft. Coraz głębsza integracja pomiędzy produktami z rodziny Microsoft i stałe ich ulepszanie zwiększają komfort pracy użytkownika. Rozwiązania spod szyldu Dynamics podlegają obecnie stopniowej ewolucji dążąc do postaci zunifikowanego i kompleksowego pakietu Dynamics 365.

Poszerzony pakiet Microsoft Dynamics 365, w którego skład wejdzie również dotychczasowy system Dynamics NAV – jako moduł Dynamics 365 Business Central – dostępny będzie w chmurze (wersja on-line), lokalnie (on-premise) oraz jako rozwiązanie hybrydowe.

W samym dotychczasowym systemie NAV pojawią się nowe funkcjonalności, które wzbogacą możliwości użytkownika i zwiększą wydajność jego pracy. Wprowadzone zostaną m.in. nowe skróty klawiszowe, filtrowanie list, a także możliwość kopiowania i wklejania dodatkowych elementów pomiędzy wierszami rekordów.

Dynamics 365 dla Marketingu

Wprowadzany na polski rynek moduł Dynamics 365 for Marketing to kompleksowa propozycja klasy Marketing Automation od Microsoft. Pozwala na budowę i obsługę wielokanałowych kampanii, a także monitorowanie ich efektów wraz z optymalizacją, z jednego panelu administracyjnego zintegrowanego ze wszystkimi kanałami komunikacji.

Poniższe funkcjonalności wprowadzane będą stopniowo w różnych krajach i językach (warto sprawdzić Międzynarodowy przewodnik po dostępności, aby zweryfikować dokładny termin pojawienia się elementu na rynku).

  • Integracja z Power BI – umożliwi budowanie niestandardowych dashboard’ów z wykorzystaniem danych wygenerowanych przez media społecznościowe, tradycyjne platformy marketingu cyfrowego: poczta elektroniczna, strony dedykowane, wzmianki.
  • Pogłębiona integracja z produktami Microsoft, między innymi LinkedIn (rozszerzającą Marketing Automation).
  • Blokowe treści wielokrotnego użytku – co się za tym kryje? Funkcja ta umożliwia tworzenie i przechowywanie szablonów treści, które można wielokrotnie wykorzystać. W łatwy sposób można dodać stworzony wcześniej blok (np. nagłówek) do wiadomości e-mail, czy projektu strony. Usprawnia to pracę i umożliwia na tworzenie spójnego przekazu. Dodatkowo można chronić część, bądź wszystkie projekty bloków, by ograniczyć edycję pozostałym użytkownikom.

Nowości w Dynamics 365 dla Sprzedaży

W Microsoft Dynamics 365 for Sales możliwe jest zarządzanie zespołem sprzedażowym. Interfejs użytkownika zawiera m.in. analizę danych związaną ze sprzedażą. Szeroka rozbudowa modułu sprzedażowego umożliwia firmom analizę procesu sprzedaży, a następnie wprowadzenie optymalizację procesu sprzedaży.

Pełna integracja rozwiązania Dynamics 365 dla Sprzedaży z systemem Microsoft Dynamics NAV sprawia, że ułatwiony proces konfiguracji umożliwia wymianę danych dotyczących zamówień sprzedaży, dostępności zapasów, jednostek walut i miar. Użytkownik ma możliwość wykonania synchronizacji na etapie konfiguracji połączenia. Proces odbywa się w tle, dzięki czemu użytkownicy nie muszą przerywać swojej pracy.

Dynamics 365 Business Central

Od wydania październikowego Dynamics 365 Business Central jest dostępny w Chmurze (Cloud, SaaS), lokalnie (On-premise) oraz jako rozwiązanie hybrydowe. Klient może wybrać rozwiązanie Business Central dopasowane do swojej firmy, może również skorzystać z istniejącego lokalnego rozwiązania Dynamics NAV 2018, które może zostać podłączone do chmury za pomocą Cloud Intelligent Insights (rozwiązanie to będzie możliwe do nabycia od 01.04.2019 zarówno dla NAV2018, jak i Business Central.  Natomiast jeśli Klient posiada licencję na NAV 2018, bądź inne wersje, możliwy jest zakup kolejnych licencji przez pewien czas). Cloud Intelligent Insight, to replikacja tabel z wersji on-premise (dla NAV 2018 i Business Central) do wersji chmurowej. Po wykonaniu niezbędnych obliczeń w chmurze, klient otrzymuje zwrot informacji na dedykowany RoleTailored Client z Cloud Insights.

  • Zwiększenie wydajności – wprowadzono funkcje ułatwiające pracę, takie jak filtrowanie list i sum, kopiowanie i wklejanie. Nowe skróty klawiszowe przyspieszają realizację biznesowych zadań i ułatwiają nawigację (np. ALT + Q, czyli dynamiczne wyszukiwanie stron i akcji do wykonania).
  • Szybsze i łatwe dotarcie do danych – ulepszone zostało wyszukiwanie stron, raportów czy pomoc. Dostęp do danych w wersji Cloud (SaaS) jest możliwy jako Klient WEBowy (poprzez stronę), Klient Windows Store (nowa aplikacja ze sklepu Store) oraz jako Klient Mobile. Dla użytkowników on-premise jest dostępna dodatkowa opcja: Klient Desktopowy (aplikacja RTC). Będzie ona utrzymywana do 31.12.2019 według obecnych zapowiedzi. Dzięki płynności i intuicyjności funkcjonowania w systemie, a także nowoczesnemu interfejsowi Klient może z łatwością przechodzić pomiędzy rolami, listami zadań, arkuszami kalkulacyjnymi, dokumentami transakcyjnymi czy szczegółowymi danymi (np. karta Klienta).

Zmiany i nowości wprowadzone w Dynamics 365 dla Sprzedaży, Marketingu i Business Central uwidaczniają misję One Microsoft. Co raz większa integracja pomiędzy usługami i produktami. Zmiany te mają wspomóc przedsiębiorców w zwiększeniu efektywności działań firmy. Można również zauważyć, że Microsoft skupia się na rozwoju najnowocześniejszych rozwiązań. Kierunek ten wyznaczył Satya Nadella, CEO Microsoftu, w liście do pracowników:

„Naszym zadaniem jest zapewnienie, że Microsoft będzie się rozwijać w branży mobilnej i chmurowej”

 

Leave a Reply