Wiosenny powiew nowości w Microsoft Dynamics 365

W ostatnich dniach marca Microsoft ogłosił planowane nowości w popularnym systemie CRM, Microsoft Dynamics 365. Dotyczą one zarówno uzupełnień w dotychczas istniejących modułach, jak i całkowicie nowych elementów, które będą wprowadzane stopniowo w kolejnych krajach począwszy od kwietnia 2018.

 

Dla większej zgodności z RODO

Dynamics 365 Spring Release, czyli wiosenna fala nowości, zawiera zmiany zaprojektowane w taki sposób, aby pomóc użytkownikom systemu w osiągnięciu optymalnej zgodności z wytycznymi unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO będzie egzekwowalne już od 25 maja 2018 roku. Jego wytyczne wymagają przygotowania ze strony organizacji na każdym poziomie funkcjonowania, jednak odpowiednio wdrożone narzędzia informatyczne istotnie pomagają uporządkować procesy w firmie i zmaksymalizować gotowość na RODO.

Narzędzia, które pojawiły się wraz z Microsoft Dynamics 365 Spring Release, gwarantują zgodność mechanizmów przetwarzania danych osobowych w systemie ze szczegółowymi wytycznymi Rozporządzenia. Pozwalają na indywidualne przydzielanie uprawnień dostępowych, definiowanie parametrów procesowania informacji, rejestrację wykonanych operacji oraz obsługę zgłoszeń związanych z obszarem przetwarzania danych osobowych.

Więcej informacji o wymogach RODO: https://dynamicsblog.intersys.pl/2017/04/18/rodo-o-wdrazaniu-systemu-bez-narazania-sie-na-kary/

 

Bogaty świat marketingu

Długo oczekiwany moduł Microsoft Dynamics 365 for Marketing zapewnia wszechstronne możliwości przygotowania, realizacji i optymalizacji kampanii marketingowych. Panel administracyjny pozwala na zagregowanie wielu kanałów w jednym centrum zarządzania, dzięki czemu koordynacja kampanii typu „multi-channel” wymaga mniej czasu i zaangażowania niż wcześniej.

Moduł umożliwia również skuteczniejsze generowanie leadów dzięki budowie unikalnych ścieżek zaangażowania użytkownika, zarządzanie eventami, administrację powiązanymi kanałami social media, kreację i wysyłkę mailingów, podsumowanie i analizę skuteczności działań marketingowych, a także integrację funkcjonalności marketingowych ze sprzedażową bazą danych i narzędziami wykorzystywanymi przez sprzedaż.

 

Skuteczniejsza sprzedaż

Dotychczasowy moduł Dynamics 365 for Sales zostaje wzbogacony pod względem funkcjonalności Sales Force Automation. Zaimplementowane elementy Business Intelligence pomagają trafniej ocenić więź z klientem oraz zidentyfikować obszary wymagające wzmocnienia. Mowa tu o aplikacjach Power BI for Sales Insights. Personalizowane panele analityczne umożliwiają wnikliwszą ocenę rezultatów prac wraz z aktualnie panującymi trendami rynkowymi, co pozwala na podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych i maksymalizowanie sprzedaży.

 

Centrum biznesu w Dynamics 365

Całkowitą nowością jest wkomponowanie modułu księgowego klasy ERP w system Microsoft. Dynamics 365 for Business Central spaja funkcjonalności dotychczas zarezerwowane dla systemu NAV z systemem CRM, pozwalając na budowę spójnego centrum zarządzania procesami firmy w ramach jednego systemu IT. Moduł BC zapewnia kluczowe możliwości związane z procesami finansowo-księgowymi firmy, czyli: tworzenie, rejestrację i rozliczanie faktur, wyliczenia podatkowe, obsługę wynagrodzeń i przelewów. Ujednolicenie modułu klasy ERP z pakietem klasy CRM w ramach jednego pakietu Dynamics 365 pozwoli na wszechstronne usprawnienie pracy operacyjnej przedsiębiorstwa dzięki płynnemu przepływowi informacji.

 

Pozostałe nowości w Dynamics 365

Wraz z Dynamics 365 Spring Release 2018 ulepszone również zostały następujące narzędzia: marketingowe wykorzystanie Social Engagement, integracja z Sales Navigator, gamifikacja w ramach systemu CRM, rekrutacja w ramach Dynamics 365 for Talent, aplikacje biznesowe PowerApps. Wprowadzono również platformę transmisji audio-wideo Microsoft Stream oraz Dynamics 365 App for Outlook, która pozwala płynnie łączyć funkcjonalności klienta poczty z kontem CRM.

 

Dynamics 365 Spring Release to pierwsza tak duża aktualizacja od czasu wprowadzenia systemu na rynek.

Leave a Reply